Perşembe, Ocak 28

TART FROMANGE (PEYNIRLI TART)



Merhabalar arkadaslar
cok mutluyum cunku tekrar teyze oluyorum:)))canim ilk askim Alihan'inim kardesi oluyor abi oluyor teyzeleri:))
bugun sizlere Fransa'in meshur tartlarindan yapimi cok farkli ama tadi cok lezzetli peynirli tart tarifini paylasmak istiyorum.fotograftaki tarti ablamin arkadasi sevgili Fatma abla bizler icin yapmisti.Yapilisini ise Fatma ablanin kiz kardesi benim kankim sevgili safiyem yazdi.Sizleri kankim Safisimle tanistirmak istiyorum cunku oda blogcularin arasina katildi yanliz farkli icerikle.Hat sanati ile ilgili blog kurduk beraber cok becerkli kendisi yaziyor siparis aliyor eserlerine bayiliyorum kendisinde gercekten buyuk cevher var.SOFI HAT  iste burayi tiklayin ve arkadasimi arkadas listenize ekleyin hep bir elden destek olalim alalim aramiza:)))
simdi onun uslubu ile tarifi yaziyorum( cok espirilidirde:))
malzemeler
uzeri icin
5 yumurta
2 bardak seker
1 paket vanilyayi pudink(burda 45 gramlik paketleri kullaniyorlar yaparsaniz turkiyedeki paketler  125 gr oldugu icin cok gelebilir)
1 yemek kasigi un
500 gr fromaj blan( beyaz peynir diye geciyor burda yani labne peyniri)
hamurun hazirlanisi:
goz karari unu,icerisine oda sicakliginda olan100 gramlik margarini koyup yoguruyorsun.Un sarariyor,yogurdukca bir tuhaf oluyor:)) korkma devam et ;).cok az sut koy birbirini tutmasi icin,hem korkunun bos oldugunu anla!!! :)))
kulak yumusagi halini anlasin.bunun icin bir elin kulaginda digeride hamurda olsun:)bunu buzdolabina koy dinlensin.Sen degil hamur dinlenecek:)))
uzerinin hazirlanisi:
5 yumurtanin sarisi ile beyazini ayiriyoruz.beyazini cirpiyoruz.mevsimi degilsede kar haline gelecek sekilde:)
sonra sarisinin icerisine yarim bardak sekeri ilave edip onuda cirpiyoruz.
1 paket pudink ve 1 yemek kasigi unuda ilave edip cirpmaya devam ediyoruz.Fromaj blan(labne peynirinide) ilave et cirp.
Kar halini alan beyaz nurlu yumurtayida ilave et:)biraz cirp fazla degil!!!
dinlenmekte olan hamurumuzu tepsimizin buyuklugunde merdaneyle aciyoruz.tepsinin icine tereyagi koyup hamuru icine etrafina guzel birsekilde yayiyoruz.uzerinede sosunu koyuyoruz.catalla veya herhangi birseyle duzeltip uzeri kizarincaya kadar firinda pisriyoruz...afiyet olsunnn
anlamadiginiz yerleri sorun arkadaslar...

14 yorum:

Narince dedi ki...

Ne ışıltılı bir blog. Chescake benzeri bir tart sanırım bu da yapanların ellerine sağlık.

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Ellerınıze sağlık ne güzel de kabarmış..

Sevgilerle..

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık canımm teyze oluşun için seni yürekten tebrik ederimm..

eldivenlerim dedi ki...

çok lezzetli gözüküyor, fatma ablanın ellerine sağlık arkadaşım.....

Adsız dedi ki...

Canım yapanların ellerine sağlık. Çok lezzetli görünüyor. Teyze olucakmışsın kutlarım.Allah hayırlısıyla yüzünü göstersin. Benim oğlumda abi olucak teyzesi o yüzden Alihan'ın heyecanını anlıyabiliyorum. Sevgiler...

Lezzet Treni dedi ki...

Canim tarifini yayinladim.Tekrar cok tesekkür ederim katildigin icin,yine beklerim.Sevgiler....

made in funda dedi ki...

süper bir tart olmuş.yapanların ellerine sağlık..

gelibolu17 dedi ki...

ellerinize sağlık canım her zaman bekleriz.sevgiler selamlar

Pembe Tatlar dedi ki...

Canımm tebrik ediyorum rabbim hep böyle güzel duydular yaşatsın tart harika gözüküyor...

lavantalimon dedi ki...

iadeyi ziyarete geldim güzel bri tarfile karşılaştım
afiyetler olsun sevgiler

mutfakcini dedi ki...

Öncelikle hayırlı olsun diyorum canım :)Teyze anne yarısı derler,kıymetli olur teyzeler.Peynirli tart'a gelince,çok ilginç buldum.Mutlaka denemeliyim.Ellerine sağlık.Sevgiler.

AYSEGULUN DUNYASI dedi ki...

melekcigim yemeklerini cok begeniyorum,cok heveslisin, allah artirsin, tsk

balböcükleri dedi ki...

ımmmmmm ilk defa görüyorum bu tarifi ellerine sağlık merak ettim

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık arkadasım afiyet şeker olsun...
Canım yenı actıgım forum sıtemde senıde aramızda görmek benı çok mutlu edecek. sevgıler...

http://hamaratabla.yetkinforum.com/forum.htm

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
DaisypathWedding Ticker

HAYAL SEVDAM'A

İÇİMDEKİ SAKLI SEVDA